Wednesday 9 April 2014

Dio - Holy Diver LP (1983)

The legend,the icon,the greatest heavy metal album of all time..




belakang lp


kocek dalam.depan belakang ada macam2 gambo







piring hitam legam 1st pressing 1983


tracklist side 1


side 2




Holy Diver cd remastered edition sama macam ijau punya



Nak cerita panjang pun ramai yang dah tau pasal album ni..antara album heavy metal terbaik sepanjang zaman,sejak zaman rock kapak/kangkang lagi mat mat rock era 80an memang suka album ni.untuk lain2 cerita pasal Dio boleh jengok kat blog blog ni :
Duktur Bentara : http://krenmaut.blogspot.com/2008/07/dio-holy-diver-1983.html
Ijau : http://kucinghijau.blogspot.com/2013/04/dio-holy-diver-collectors-edition.html
Berteromber : http://berteromber.blogspot.com/2010/01/holy-diver.html
Dan cerita pasal album tribute Dio yang baru di riliskan boleh jenguk kat blog Deaf Angel http://deaf-angel.blogspot.com/2014/04/this-is-your-life-japanese-version.html


It's the same old song
You've gotta be somewhere at sometime
And they never let you fly
It's like broken glass
You get cut before you see it
So open up your eyes


STAND UP AND SHOUT!!

10 comments:

  1. Pada aku, aku tak berkenan sangat pasal ni album ialah macam ni je yang ramai orang tahu, semua holydiver holydiver..
    dulu zaman budak2 Al-Arqam masih aktif pun, budak Al-Alqam boleh nyanyi depan aku Holydiver.
    Sebagai album, aku rasa Last In Line lagi baik, dan pada aku Dream Evil pun lagi baik dari Holy Diver.
    Holy Diver best, tapi dah jadi macam... popular sangat..sampai hilang dia punye magic. Metal suppose to be exclusive hahaha.

    ReplyDelete
  2. Album dan lagu wajib bagi budak-budak rock zaman awal 80an....ni kalau tak tau baik jadi budak diskang jer la...heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah..lama tak dengar ayat diskang..mat diskang!

      Delete
  3. album terbaik dio bagi aku

    ReplyDelete
  4. Tapi kan paling best ialah kat larkin search wings bawak lagu ni..tribute..
    Awie, amy, joe, nasir, yazit. Mendiangggggnye....

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. sampai sekarang pun tak paham apa bendalahnya holy diver tu....

      Delete
  6. aku punyer versi jepun... hehe

    ReplyDelete
  7. ride the tigahh! holy divahh! sempoi..

    ReplyDelete